Elin Atterstig

Foto & Webb

2012-03-30

Bland glittrande granar



Jag gick ut på promenad. Stannade till vid en pytteliten granskog som glittrade så vackert av solen. Satte mig på huk och blev kvar där nere bland granarna den närmsta halvtimmen. Blir så glad av solen! Klick, klick, klick! lät det från kameran. Människor promenerade på gångvägen bakom mig. Jag klev först upp när jag skulle byta till ett närbildsfilter (+4) som den nedersta bilden är tagen med.

Men när jag sedan blivit helt inne i fotograferandet igen och är som mest koncentrerad på att just få det där lilla lilla granbarret i fokus, blev jag sedan avbruten av "Det där såg intressant ut". En dam som hade gått förbi hade fått syn på mig och min kamera och undrade väl vad det var jag tog kort på egentligen. 

Ja, men granar ja! Otroligt fascinerande. Och uppenbarligen rätt fängslande.
Men vadå? Det här är inga konstigheter.. Här sitter jag bland några granar, hejhej..

Kommentarer

Jobus

2012-03-31 09:54:10

Haha, ja... Ibland ser man ut som en pajas när man står och fotograferar saker ^^; Folk brukar verkligen stanna och kolla vad jag gör när jag raddar upp mina hundar för att ta bilder på dem. Lite pinsamt, men nåväl! Gillar man foton så gillar man ;D

Verkligen glittriga granar..! Fina... Jag saknar de svenska granskogarna ; ;

Ha det!

Isabella ~

2012-04-01 12:37:33

Din bloggdesign är verkligen jättefin! Dina bilder med, älskar idén med stopp, paus och playknappen i headern!



Jag måste fråga, hur gör man så att en bild ändrar sig när man för musen över den? Alltså så som du gjort med knapparna? vad hade du för kod? :)

julia [fotoblogg]

2012-04-05 17:01:55

så underbart fina!

Anna-Karin

2012-04-12 20:15:22

granar är fascinerande, längtar till skogen vid stugan när jag såg bilderna, så jättefina, kramar

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin