Elin Atterstig

Foto & Webb

2011-11-08

Fotografens träningsvärk



Såhär såg jag ut när jag kom hem från Ladies Night i fredags, med press access och Lösnummerbrickan. Det som inte syns i bild är den träningsvärk man ofta kommer hem med efter en fotografering. ;) Kameran ligger i ens hand i x antal timmar, man är ständigt på hugget och sitter, står eller går hukandes. Antingen för att få en bra vinkel eller för att inte vara ivägen. Jag gör mitt bästa för att försöka ha koll på alla andra för jag vill inte skymma sikten för någon, varken för publiken eller för någon annan fotograf. Jag tycker man ska kunna visa den respekten där framme. :)

Såå, dagen efter är man alltid lite mör i kroppen. Beroende på hur vältränad man är såklart och för mig är det lika med noll. ;) Tyckte synd om vakterna som satt hukandes vid trappen framme vid scenen hela showen för att vakta att ingen sprang upp på scen. Jag gjorde dem sällskap en stund på slutet och en av dem utbrast till mig "Jag har så ont i benen." Helt förståeligt! Stackarna. Jag satt ju bara några minuter åt gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin