Elin Atterstig

Foto & Webb

2011-06-21

"Ni andra ligger väl bara"

På Lösnummers hemsida har vi varje år "sommarpratarna". I lördags var det min tur. Jag publicerade en bildkrönika på losnummer.se.

Ni studenter som har turen att ha sommarlov ägnar väl den här sommaren till att ligga. Själv jobbar jag hela sommaren, och har bestämt mig för att nästa sommar, nästa sommar ska jag ha semester! Återigen, ni andra ligger väl bara. Nej, vänta nu. Ligga? Ja, alltså, inte vem ni ligger med. Ni vilar er! Ni ligger ner. Ni pustar ut efter allt uppsatsarbete, alla tentor, alla galna universitetslärare och all hets och stress. Det är ni värda. Därför ägnar jag denna bildkrönika till att visa bilder från denna liggande ställning, från en liggande vy, oavsett väder. Jag hoppas att det är ur detta perspektiv ni ser världen denna sommar.

 


Ibland ligger man på en bänk i en park.


Ibland regnar det. Då får man ligga inne.


Ibland kommer en rar vän med saft.


Ibland spelar man kort och får en bra hand.


Ibland är det glassigt på balkongen.

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin