Elin Atterstig

Foto & Webb

2011-01-31

Nätbutik No Glamourstore



Bilden visar en skärmdump över ett skolprojekt i Digital Mediedesign III, den sista kursen i min utbildning på Örebro Universitet. Vi fick, gruppvis, i uppdrag att skapa en nätbutik åt ett fiktivt företag. I uppgiften ingick det att ta fram ett namn till företaget, vilken bransch det tillhör och vilka produkter som ska säljas. Vi skulle skapa den grafiska profilen för företaget (inklusive logotypen).

Med hjälp av PHP och MySQL skulle vi göra en fungerande näthandelslösning. Det inkluderade även ett användargränssnitt för att administrera butiken.

Detta skulle vid arbetets början sammanfattas i en kommunikativ plattform som vi sedan skulle förhålla oss till under webbutikens utveckling.



Vi valde namnet No Glamourstore. Detta företag säljer bandtröjor i dammodell. Företaget riktar sig alltså endast till kvinnor. Under arbetets gång utgick vi hela tiden från vår kommunikativa plattform. Vi arbetade efter det budskap och koncept som vi tagit fram och tänkte rockigt, tufft, old-school. Vi arbetade också efter meningen "alla kvinnor är vackra". Budskapet fångades i illustrationerna, fotografierna, valet av modeller och i texterna. Jag hade främst ansvar för layout, gränsnitt, bildredigering och jag fotograferade många av bilderna.

Tyvärr finns inte sidan att se i sin helhet just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin