Elin Atterstig

Foto & Webb

2011-02-03

Skarpt projekt: webbsida

I den sista delen av kursen Digital Mediedesign III var det dags för oss att, i grupp, arbeta med ett skarpt projekt - att lösa ett kommunikationsteoretiskt problem åt ett företag. Vår grupp fick i uppdrag att skapa trycksaker och en hemsida åt ett nystartat företag. Vi skulle alltså även skapa den grafiska profilen och logotypen för företaget och under arbetets gång utgick vi från en kommunikationsplattform som vi tagit fram. Uppdragsgivarna var ett syskonpar som vill erbjuda kurser i föräldrarådgivning. De valde att kalla företaget för JENDIS.

Den grafiska profilen och logotypen skapades av Anna Visuri. Sedan delade vi in oss i en trycksaksgrupp och en webbgrupp. Jag ingick i den sistnämnda och jag hade också ansvar över fotograferingarna. Vi i webbgruppen skapade hemsidan (www.jendis.se) utifrån den grafiska profilen. Vår uppgift var också att utveckla en användarvänlig administratörsida där ägarna själva kan uppdatera och ändra innehållet på hemsidan.

Webbsidan ses här: JENDIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin