Elin Atterstig

Foto & Webb

2011-08-17

The Rockers

Jag växte upp på 90-talet. Vi hade en rosa vhs-film som jag och mina syskon ofta satt bänkade framför. Det var musik, dans, smink, kläder och fred på jorden. Det var rosa och fluffigt. Jag älskade musiken i filmen och jag dansade till den i trädgården, då jag lyckligtvis hade en av låtarna på ett kasettband. Filmen jag pratar om är Barbie and the Rockers: Out of This World (1987) och ni vet hur man minns mycket från 90-talet som man sedan ägnade första halvan av 00-talet till att försöka få tag på det igen. Sedan kom YouTube och där vet man att det mesta borde finnas vid det här laget. Men jag hade glömt att kolla Barbie! Till min glädje upptäckte jag att låtarna fanns där.. hela filmen verkar finnas upplagd för er som vill se och minnas tillbaka. Fortfarande ingen dvd utgiven vad jag kan se.. Men jag får fortsätta vänta. Hur töntigt det än låter, så är låtarna fortfarande apbra. Hör ni inte? Tänk er denna låt lite vassare, lite hårdare.. Hur coolt!

Åhh, jag borde ta och leta efter det där kasettbandet!

Kommentarer

Ivana

2011-08-18 00:17:10

Haha, härligt!

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin