Elin Atterstig

Foto & Webb

2012-06-29

Min fotoutrustning II

 
Den 18:e maj var en väldigt rolig dag. En efterlängtad dag! Det var dagen då jag förnyade innehållet i kameraväskan med nytt kamerahus och nytt objektiv. Här kommer en uppdatering av listan för min fotoutrustning.
 
Kamerahus
Canon EOS 7d
Canon EOS 1000d (reserv) Modellen har ersatts av 1100d, men jag tror 1000d fortfarande säljs

Objektiv
Canon 50/1.4 USM
Tamron 17-50/2.8
Canon 50/1.8 II

Stativ
Cullmann Nanomax 250, fyradelat, aluminium

Fjärrutlösare
Canon RS-60 E3

Filter
UV-filter
Close-Up+4

Reflexskärm
Guld och Silver 80cm

Minneskort
4 GB, 4 GB, 16 GB, 16 GB, 16 GB

Kameraväskor
LowePro Altus TLZ 20
Dörr Business Svart (den är så snygg att jag måste länka: Dörr Business Svart)

Bildbehandlingsprogram
Camera Raw 5.7
Adobe Photoshop CS4

Kommentarer

have you met miss jones?

2012-06-30 01:26:36

nice! :) har 1.4 50mm jeg også, er den beste! :)

Svar: Ja, den är super! :) Skulle vilja ha ett tele också, ett 85 eller 100mm :)
Elin

Frida - FOTOBLOGG

2012-07-01 16:21:54

Hej! Jag är en riktig fotonörd, och jag använder canon eos 1000d. Jag har funderar på att uppgradera, men egentligen förstår jag inte varför. Vad kan din nya kamera göra som din gamla inte kunde? skulle du föreslå att jag köpte en ny kamera ? :)

Svar: Hejhej! Jag tycker du ska fundera på vad du ska fotografera och hur du ska använda kameran. :) Oftast är det objektiven som gör den största skillnaden och du kanske ska fundera på att köpa något nytt objektiv först, men det där avgör du! Jag behövde ett nytt kamerahus till mina uppdrag. Det den nya kameran har är möjligheten till högre isotal vilket ger möjligheten att fota i sämre ljusförhållanden och slippa använda blixt. Förbättrad autofokus och fler fokuspunkter, högre upplösning och videofunktion. Sedan spelade det också in att jag var i behov av att ha två kamerahus så min 1000d är nu reserv. 1000d är en väldigt bra kamera att utvecklas med och duger gott i många situationer :)! Som sagt gör optiken den stora skillnaden.
Elin

ACIRES - Fotograf i Skåne

2012-07-02 21:25:56

Alltid roligt att uppdatera sig och skaffa nytt!

Förresten, vad tycker du om ditt tamron 17-50? :)

Svar: Ja, alltid lika spännande att öppna kartongerna ;) Jag gillar det objektivet! Det har varit med mig länge nu. Fin färgåtergivning, stor bländare och vidvinkeln gjorde att jag var väldigt nöjd med valet av mitt första objektiv :) Funderar du på att köpa?
Elin

ACIRES - Fotograf i Skåne

2012-07-03 18:00:49

Ja, jag är väldigt sugen på det! Även om det ändå nästan är alltid mitt 50mm som sitter på så börjar jag känna behovet av ett zoomobjektiv men som ändå är bättre än kitobjektivet. :)

Svar: Ja, det är ett väldigt bra alternativ till zoom. :) Prisvärt! Jag köpte det och skippade kitobjektivet helt.
Elin

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin