Elin Atterstig

Foto & Webb

2011-05-18

Om att vara hemma

Okej, jag har varit hemma i två veckor nu utan att uppdatera här. Mina minneskort blev fulla med 2000 bilder och snart, snart, snart lovar jag att bjuda på lite vyer från NYC och Boston. Helt fantastiska städer!

När jag väl var åter till vardagen igen, blev det full rulle direkt. Just nu sitter jag på länsbussen på väg hem efter en lång dag med att skriva pressmeddelanden, sitta i intervju med tidningen, jobba på kundcenter och till sist en middag tillsammans med Lösnummer Redaktionen på Örebro Studentkårs Årshögtid. Det här är ett exempel på hur mina dagar ser ut i majmånad 2011. Det kan förklara min frånvaro här. Men nej, jag ska inte behöva förklara mig. Jag har inte denna blogg för att stressa ihjäl mig. Däremot tänker jag skriva av mig ibland. Och det gör jag nu.

Jag kan iallafall säga som så att jag har knappt varit hemma sedan jag kom hem. Har jag varit hemma så har jag inte varit det ändå för mitt huvud har varit någonannanstans och jag har haft ögonen på datorn hela tiden. Hemma är man när man är grymt fokuserad på att bara ta det lugnt. Man tar en lång dusch, man lägger tid på disken, matlagning, städning och allt det där. Just nu är det överlåtet till min kära sambo som alltid ställer upp i såna här perioder. Jag önskar att jag kunde ge samma sak tillbaka.

P.s Missförstå mig inte. Jag älskar också att ha det såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin