Elin Atterstig

Foto & Webb

2011-08-11

Wacken Open Air 2011


En tältgranne till Britterna försökte fotografera oss.

Natten till måndag kom jag alltså hem från W.O.A 2011. Det var för femte gången. Men absolut inte den sista. Jag är beroende. Och varför sluta?

Den här omgången tänkte jag summera med en liten lista för att minnas alla härliga stunder.
Här kommer det.. Festivalens..

Bästa När min resekompis fick en lyckokick under Blind Guardians spelning. Han kunde inte sluta skratta, inte heller sluta gråta. Och dessutom en puss på det. Jag kände igen mig, men jag stod ändå som ett frågetecken tills han förklarade vad som hände, haha.

Röj Skindred's spelning i Headbangers Ballroom. Jag kände mig så levande och som mest närvarande.

Överraskning Att jag faktiskt tog mig iväg till Skindred's spelning.

Känslosammaste Talet innan sista låten på Iced Earth's spelning. Det var sångaren Matt Barlows sista spelning med bandet och det blev ett sorgligt förväl från både bandet och publiken. Det var alltså första och sista gången jag såg Iced Earth med Barlow. Han har kommit och gått genom åren, men nu ska han sluta för gott. Barlow, Barlow, Barlow!

Roligaste När vi 'hängde' i vårt camp under fredagskvällen.

Väder Haha, det bästa var när störtskurarna kom under Children of Bodom. Haha, vi undrade vem det var som kissade på oss. J*vlar anamma! Det var hårt. Vi kunde inte annat än stå och skratta där under våra ponchos, som jag lyckligtvis hade tagit med mig den natten.

Bra-att-ha-grej Mitt nyckelband jag gjorde iordning som ständigt hängde kring min hals med ett stycke spellista, ett stycke öronproppar och ett stycke plånbok. Apbra att ha helt enkelt!

Jobbigaste Att duscha. En ren process när man är brud och befinner sig i den röda delen av månaden.

Knasigaste 30-sekunderslåten som gick på repeat på camp A i fredags och som ett helt gäng dansade fuldans till. Jag frågar mig fortfarande: Vad var det för låt? Vad sa han mellan omtagningarna?

Glädjedödare Stunden då jag blev nekad in på festivalområdet p g a min systemkamera. När det funkade hur bra som helst förra året trodde jag absolut inte att det skulle bli några problem i år. Inte på Wacken. Aldrig på Wacken. Men i år fick jag gott förvara den i tältet.. De hade skärpt säkerhetskontrollen i år avsevärt och det ska man väl vara glad för egentligen.

Besvikelse Gick inte en enda gång på Metal Market. I år kom jag hem tomhänt..

Miss Lördagen var bäst när det gäller antalet spelningar. Dock var det flertalet som man inte orkade se. Mina fötter gjorde såå ont och vi behövde vila till nattens konserter, vilket gjorde att vi valde att gå ifrån Danko Jones. Såg några få låtar och resten hörde vi från campingen. Nu vet jag iallafall att det är svinbra live, tills nästa gång jag får chansen.. Här bör även Apocalyptica's spelning tilläggas.

Godaste Frukosten i någons trädgård.

Saknad Vårt vanliga campingområde. Det var upptaget.

Häftigaste När jag står för att köpa dricka och min sambo ropar på mig. Jag vänder mig om och där står han och presenterar mig för ingen mindre än Jens Ludwig - gitarristen i Edguy. Oh, my, hey.

Avslutning Hur bra var det inte att avsluta med Children of Bodom och låten Hate Crew Deathroll? Och när den omtalade störskuren ännu en gång pissade på oss? Vilken stämning!

Kommentarer

Ivana

2011-08-14 22:50:35

Vad häftigt med gitarristen i Edguy! Fan vad roligt :D

Kommentera inlägget här

Om

Min profilbild

Elin

Om

Jag heter Elin, är 25 år.

Egenföretagare som fotograf/webbdesigner.
--> www.elinatterstig.se

Kontakta mig på [email protected]

© Elin Atterstig

Kategorier

Foto

Webb

Arkiv

Följ mig


bloglovin